Wednesday, August 3, 2011

kebenaran

"jika kita tidak mahu melihat sesuatu kita boleh memejam kan mata kita untuk tidak merasa kesakitan itu,
tapi jika hati pula yang tertutup kesakitan itu tetap akan terasa"

Monday, July 25, 2011

apa itu bosan

bosan tanpa buat apa-apa?
bosan buat benda berulang dan ulang kali?
bosan dengan keadaan?
bosan dengan sikap?
bosan dengan hubungan?
bosan dengan barangan?
bosan bila seorangan?
bosan bila kerja?
bosan bila cuti?
bosan bila online?
bosan duduk?
bosan berdiri?
bosan memikir?
bosan tidur?
bosan menonton?
bosan ketawa?
bosan menyanyi?
bosan bersukan?

sampai bila nak habis bosan?
sampai aku pun bosan menaip
sebab itu adalah kawan karib setiap manusia...
sentiasa bersama..

Thursday, July 21, 2011

peranti prosesor unik

dalam tempurung kepala aku ada anugerah tak terhingga
kadang aku tersalah guna tafsir proses mahupun kenalpasti
masih juga berfungsi dengan baik...masih
data terkumpul untuk dibicara akhir nanti
segala output itu jawapan kepada persoalan
namun bukan semua...
bukan semua

Thursday, July 14, 2011

kotak

Dari satu sudut ke satu sudut
terperangkap meronta berputar
hanya duduk bersujud
kira kau saja tapi bukan di luar..
masih dalam kotak

suara kau dalam kotak itu bergema
sampai bila? sampai pekak buta?
masih dalam kotak

zaman sudah berubah
buang kolot buang kaduk
duit kau pertikai sampai sahabat kau terabai
kasihan kau 
masih dalam kotak 

Monday, July 11, 2011

Capaian Hati

Dalam kebingitan suara-suara
ada satu cahaya
mungkin ada sesuatu
buat ku ingin tahu

Dia datang menyelamat kan aku yang sedang lemas
Dia cuba ucapkan walau saat ku tak kedengaran
Setengah mati ku mencapai hati
kini hilang dalam kemuncak

kau indah seperti pelangi
namun susah di capai dan di miliki.....

Thursday, June 2, 2011

Kurung Aku

kurungkan aku dalam lukisan
Jadikan aku tatapan harian
yang aku tidak akan hilang
walaupun kita tidak sehaluan

kurungkan aku dalam fikiran
jadikan aku sebagai ingatan
hanya lagu ku menjadi siulan
mungkin ini akan jadi kenangan

kita tidak mungkin bersatu
walaupun duduk di bumi yang satu
aku hanya mahu kau yang satu
adakah kau sama begitu


ku kurungkan senyum mu dalam hati ku
ku jadikan cahaya terangi jiwa ku

andai kata ku tidak memiliki mu
ku berdoa agar kau bahgia selalu

video

Friday, May 27, 2011

CuTi

Tika panas terjah dari atas,
tika kerja tidak berbatas,
hanya satu yang terlintas,
berehat CUTI tiada lagi rimas

Duduk menonton kepala tenang,
ingin saja mahu semahu terbongkang,
malas segala malas di rancang,
baru rasa hilang segala pincang,

Cuti singkat cuti panjang,
walau sehari tetap di julang,
bersama rakan mahupun keluarga tersayang,
tak kira juga dikota mahupun kampungan...

Wednesday, April 13, 2011

MUKA-MUKA

Orang lihat muka serius katanya garang tapi?
Orang lihat muka ceria katanya happy go lucky tapi?
Orang lihat muka comel katanya manja tapi?
Orang lihat muka kacak katanya gentleman tapi?
Orang lihat muka cantik katanya ayu tapi?

Dari pandangan mata pelbagai tanggapan
Dari pelbagai tanggapan bermacam ucapan
Dari pelbagai ucapan muncul???

Saturday, April 9, 2011

Tuesday, April 5, 2011

Bila kau ada

malam ini..malam sepi
malam yang penuh dengan erti
engkau yang terperi

oh engkau senyum yang manis
oh engkau yang telah mencuri hari ini
aku tak peduli

usahlah kau menangis lagi
kesatkan airmata mu itu
kini aku ada di sini

bila...kau ada...
hidup ku meriah gembira
bagai taman tema

bila...kau ada...
seluruh hidup ku akan ku
kongsi dengan si dia..


video

Wednesday, March 16, 2011

Bila teringat

1-tersenyum bila teringat ketawa dan tingkahlakunya
2-melihat gambar bila teringat dia
3-rindu menyakat dia

mcm tu la bila teingat agaknya...

Monday, March 14, 2011

kosong

seorang diri
berbicara sendiri
sepi dan sunyi
degup jantung berbunyi

Saturday, February 26, 2011

Hakikat Jiwa Ayah

Mencari rezeki untuk hari demi hari,
Walau lelah kau tak pernah berhenti melangkah,
Tinggalkan harta dan juga anak isteri,
Menempuh dunia yang penuh jurang kekejaman,

Oh, angin tolonglah temankan bila kau tiada,
Pulanglah membawa gembira dan bukannya duka,
Tidurlah oh lelaplah mata untuk seketika,
Hilangkan masalah hilangkan resah gelisah..

Inilah haikikat sebenar seorang yang berjiwa ayah..
Inilah dunia kamus hidupnya yang tak pernah mengalah..

Ku berlari masa kecil ku terjatuh dan ku menangis,
Dan kau muncul kau berkata "Jangan menangis teruskan saja"
Kau lah satu tiada kedua aku sanjung mu sampai ke tua...



video


Friday, February 25, 2011

L.O.V.E. Y.O.U

When i saw you yesterday
My heart were beating so fast
When i saw you yesterday
My world goes up and down..down..down..down

And your pretty smile
makes me melt on the ground
and your hazel eyes
make me fall love on you..love you...love you..love you..love you..

I never felt this feeling like i'm flying on the blue sky
and i wrote this love expression
wrote just for you.....for you....


video




lagu nie di tuju khas untuk NAZRATUL FAREHA..sempena hari jadi nya 26.02..
SELAMAT HARI JADI..hehe

Monday, February 14, 2011

Gula Cinta

Bagai kan anak kecil mendapat gula..
tak peduli kan lain kerna itu yang dia suka..
cinta yang lama mati hidup semula..
dan malam menjelma pula..
baring ku melihat duga..
suatu rasa yang buat ku gila..

memang gila..

Sunday, January 30, 2011

Cecair Langit

Turun bagaikan tirai bersama angin sejuk
tak berhenti membasuh dosa-dosa muka bumi
sejuk meresap ke tulang buatkan hati ku remuk
mengetap bibir menahan perasaan tulusi
menunggu dan menanti sinar muncul
hampa dan benci meresap ke dalam minda
menahan kata kesat yang akan terpacul
namun itu semua dugaan dan kuasanya

Monday, January 24, 2011

Hidup aku

ingin rasa jauh
jauh dari segala yang ada
keseorangan menempuh kotaraya
hanya ikut kata hati yang berkata
seorang diri mencari ilmu rezeki
mencari haluan kekanan kekiri
seorang diri tanpa pemberi
jatuh bangun ku sendiri
walau salah ku sabar, walau benar ku riang
kerna ini langkah ku, ini jejak ku ,cita ku, pilihan ku..

ini hidup ku

Saturday, January 22, 2011

Al-kisah

Cerita bermula ketika Haris mula berkenalan dengan seorang gadis yang bernama nabila di dalam internet..
Sejak perkenalan mereka, Haris hanya menganggap nabila hanya seorang kawan biasa..
Setiap hari mereka akan berhubung melalui internet tidak pun hanya sms atau membuat panggilan..
mereka tidak pernah berjumpa kerana masing-masing tinggal di negeri yang berasingan..
ketika itu haris ada berkenalan dengan seorang lagi gadis yang bernama nani..
Haris amat menyukai  nani dan ingin rapat dengan nya..dalam pada masa yang sama..
nabila pun begitu terhadap haris..dia cuba membuat kan haris suka pada nya..
hari berganti hari..namun haris hanya melihat nani lebih baik dan amat menyukainya..
nabila pula mula di abaikan..
setelah haris tidak lagi berhubung dengan nabila..dan nani pula menjadi pujaan nya..
sikap si nani ini tidak seperti nabila yang selalu mengambil berat tentang haris...hendak di katakan nani hanya
mengaggap haris hanya seorang kawan biasa..setelah haris sedar akan perbuatan nya itu..
haris membuat pilihan
untuk meninggal kan nani juga..

inilah berlaku kepada sesetengah orang...apabila seseorang itu suka pada kita..kita pula tidak perasan
tentang itu kerana kita suka pada orang lain..apabila orang yang kita suka itu tidak memberi jawapan yang kita
kehendaki baru lah kita tersedar akan realitinya.....

Friday, January 21, 2011

Dia Gadis Misteri

berjalan aku di tengah kotaraya
mencari sesuatu yang aku tak tahu
hingga ke petang ku berjalan..
namun..
tak ku..
jumpa si dia...

malam pun menjelma bulan bersinar
namun si dia tak juga kelihatan
kemana pergi tiada di sisi
dia..oh dia ke mana pergi..

wo..o0o..oh..

Dia..dia..tinggalkan ku sendiri
Dia..dia..bagaikan puteri
Dia..dia...yang muncul dalam mimpi
Dia..dia..oh gadis misteri...

o0o..gadis misteri..
o0o...gadis misteri..

video

kerjasama dari imran dan rafiq..tq!

Thursday, January 6, 2011

hitam dan putih

melangkah di dunia haru
begitu kecil diriku
walaupun langit semua sama biru
tak akan ku rasa jemu

sifat dan lagak manusia
ada buruk baiknya
memuji, memijak dan mengata
itu lah lumrah dunia..

sungguh kacau jiwa ku
melihat kau bergaduh
seperti anak-anak kecil
yang merebut mainannya

usah lah kau begitu
sedar lah kau dari tidur mu
simpankanlah saja ego mu
tak perlu malu-malu



video

Saturday, January 1, 2011

sejak ku kenali kau

sejak mengenali dia..tiada prasangka buruk ku terhadapnya..
sejak mengenali dia..aku cuba dalami dirinya
sejak mengenali dia..pelbagai karekter tentang dirinya..
sejak mengenali dia..tak pernah ku lupa kannya

bila kau sedih kan ku hiburkan
bila kau marah kan ku tenangkan
bila kau sunyi kan ku temankan

walau jauh ku tetap disini
berdiri ku menyokong kau
kau gadis yang baik dari..
kata-kata mu
pandangan mata mu
malah pergerakkan mu

ku harap kau tahu ini
ku harap kau terus kan kehidupan bila tiadanya aku
usah di tangisi lagi..kesat kan airmata itu
akan ku gembira jika kau bahagia...